Alla inlägg den 6 juni 2018

Av Krister - 6 juni 2018 23:32





Vad gör man på en nationaldag? Då jag var med i manskör på åttiotalet sjöng vi i Kungsträdgården på svenska flaggans dag. En ledig dag kan hända för mer konsumtion i något köpcentrum, när inte vädret inbjuder till strandliv. Jag vilade mig under eftermiddagen, det var väl på gränsen att jag hoppade över träningspasset idag, kände mig trött. Sats hade öppet mellan nio och åtta, så det fanns gott om tid att ta sig ner. Vikten låg på 81,4 kg.


Tog en tur till Sollentuna mot kvällen och käkade på pizzeria Ciao Italia. Beställde in en avocadosallad och tog lite av det varma brödet, mineralvatten. Det var för kallt att sitta ute, och så stängde de nio. Hade sällskap av gatuevangelisten som brukar berätta inspirerande om sitt brinnande intresse att dela ut traktater och predika på torgen. Han har ett brokigt missbrukarliv bakom sig.







     








 




Av Krister - 6 juni 2018 09:51




Det var faktiskt inte mer än fyra plusgrader då jag ställde bilen vid midnatt, stora temperaturskillnader. De blåste kallt ute vid Ulva kvarn som vi besökte igår mot eftermiddagen med uppåt +14°C. Satt ute ändå en stund och intog kaffet med en alldeles för stor bit jordgubbsbakelse. Med tanke på blodsockernivån får man bara ta några skedar då den är så pass sötad. Egentligen ska man avstå helt och ta några bitar mörk choklad med sig.


Ulva kvarn i bild och kvarndammen. Det går att köpa Ulvagubben i butikerna i Stockholmsområdet just nu. I Uppsala går ju Ulvagubben under närproducerat. Fyrtio kronor för en ask ute vid gamla E4:n, inte så långt från Ärna flygfält, tidigare F16.





 


            













Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards