Alla inlägg den 29 juni 2018

Av Krister - 29 juni 2018 21:48




Fick brevet som jag väntat på från Transportstyrelsen idag med posten. Nu är det avgiften på 250 kronor som ska skickas in för tillverkningen av körkortet, och så fotograferingen. Det finns två alternativ: 


1. Jag kan fota mig på Trafikverket Förarprov mot avgift. Såg på nätet att för mig är det antingen Uppsala eller Sollentuna som ligger närmast till.


2. Fotografera mig i en fotoautomat, hos en fotograf eller fotohandlare. Jag har tidigare tagit id-fotot hos fotograf.  







   






Av Krister - 29 juni 2018 09:00





Hörde något igår om att det var två afrikaner som kom i fejd med varandra i Valsta centrum för en vecka sedan där den ene av dem blev skjuten i ryggen, om det nu stämmer fullt ut. Båda bar skottsäkra västar. Det förekommer droghandel, ofta med kopplingar till andra förorter som Rinkeby. Skjutningar händer ju även i de mest etablerade områden numera.  


Gjorde ärende i går på både Swedbank och Nordea, det handlar om autogiron och överföringar som ska göras från olika konton. Jag är tacksam över att det inte är privatlån som ska diskuteras, känslig privatekonomi som torgförs helt öppet där bankkunder i lokalen får information om mina bankförehavanden. Jag lyssnade själv på vad ärendena handlade om, men med halvt öra. Det besvärar mig, jag vill egentligen slå dövörat till. 

Det påminner mig om att de nyliberala marknadskrafterna har gjort vår vardag svårare att leva i, bankerna äger och kättrar oss i bolåneslaveri.


I tordags hade det gjorts förändringar i betalsystemet i Kista gallerians parkeringshus igen, nu gäller inte betalkort med magnetremsa längre i betalautomaterna, det är bankanslutna betalkort med chip som ska användas. Det krånglar ofta med betalsystemet i Kista galleria.

Har suttit några minuter med en mugg kaffe på uteplatsen, utetermometern visade på elva plusgrader i köksfönstret, det ser ut som att det blir regn.




 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards