Alla inlägg den 23 juni 2018

Av Krister - 23 juni 2018 17:56




Det har väl inte varit högre temperaturer än femton plusgrader idag och lite småkyligt, men ändå behagligt om man bär en tunnare jacka. Med tanke på att klimatanläggningen inte kyler som den ska just nu är det förstås till fördel. Jag kan inte tänka mig en bil utan ac längre. Kilometerräknaren i Kian slog dessutom om till 46 000 mil igår.


Det blev en kaffe på Café Myntet på Stora gatan i Sigtuna idag, avsevärt lugnare än igår med tanke på gårdagseftermiddagens midsommarfirande på Borgmästarängen. "Cannolo" benämns det lilla båtformade bakverket då jag ställde frågan i kassan, tillverkad av smördeg och chokladkräm, om det inte rättare sagt ska vara italienska "cannoli" om man söker på nätet. Men egentligen är det väl en "chokladkrämtartalett" det rör sig om. Det blir några foton från dagens lördagskaffe.

Gästerna kom och gick i perioder, stundvis lugnt. Vad jag kunde höra var det en grupp turister med amerikansk anknytning bland andra som slog sig ner vid borden.





 

        

 






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards