Alla inlägg den 7 december 2020

Av Krister - 7 december 2020 20:55



Provkörde en nio år gammal Toyota Auris som rullat sexton tusen mil i förmiddags. De ville ha sextioåtta tusen för bilen. De dubbade vinterhjulen gjorde färden rätt bullrig. Toyota anses hålla hög kvalitét och vara pålitlig, vilket påverkar inköpspriset. Eftersom jag har kört dieselbil i tio år, vill jag köra på bensin igen. Det tar längre tid att få upp värmen i dieselbilar än i bensinbilar när kylan kommer, och det luktar illa om avgasutsläppen vid lägre temperaturer.


Toyota Auris kom redan 2007 med elektronisk servicebok, vilket var helt nytt för mig, serviceboken saknades i handskfacket. Försäljaren gav mig inte historiken, så det kändes som att köpa grisen i säcken. Mer får man veta först när man köpt bilen och besöker verkstaden. Det ska kunna gå att få serviceinformation i bilen också, men det förutsätter att man är insatt i tekniken.


Inköp i Täby centrum och snabbmat på BK på eftermiddagen.




 













Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards