Alla inlägg den 14 december 2020

Av Krister - 14 december 2020 22:55



Folktandvården lämnade återbud via sms på min inbokade tid idag på grund av sjukdom. De skulle kontakta mig för en ny tid.

Besökte Bilprovningen för att få det senaste besiktningsprotokollet på Opeln, men de kunde inte få fram uppgifter om var den senaste besiktningen utfördes.

På Besikta bilprovning gick det inte heller att få fram uppgifter. 


På Opus fanns uppgifterna om att Opeln besiktades senast i maj förra året på Carspect bilbesiktning, och på Carspect fick jag information om att bilen blev godkänd utan anmärkning. Pandemin har gjort att besiktningsperioden skjutits fram sju månader och där hittade jag anledningen till det sena besiktningsdatumet i slutet av februari nästa år.


Ringde till OKQ8 i Upppsala där bilen servades i många år och fick fram uppgifter om underhållet, beställde tid för ett multifunktionsremsbyte i nästa vecka. Det var den punkt som inte hade utförts enligt serviceprogrammet.

I servicehäftet ser man att batteriet i fjärrkontrollen ska kontrolleras. Jag minns att en personal på en Kiaverkstad inte visste hur man bytte batteriet i nyckeldosan, jag sa att det fanns information om det i handboken och visade demonstrativt hur det gick till.

Däckreparationssatsen kontrolleras också i serviceprogrammet.



 










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards