Alla inlägg den 18 december 2020

Av Krister - 18 december 2020 22:44



Kontaktade försäkringsbolaget och frågade om de kunde ersätta den ena slitna fjärrnyckeln till Opeln mot en ny på försäkringen, men förutsättningen gäller vid förlorad nyckel eller så ska nyckeln vara så pass skadad att den inte går att använda. Fjärrnyckeln till Kian gick i flera bitar, så där var det ingen tvekan om att försäkringsbolaget tog kostnaden. Den jag har nu fungerar, men är trög att använda. Fick ett skadenummer så skulle de fatta beslut om jag kunde få ersättning eller inte efter ett besök på märkesverkstad igår, men det blev ingen skadeanmälan.


Lite oväntat fick jag istället nyckeln omkodad utan kostnad, men jag är lite tveksam om felet avhjälptes. Kontrollampan för trasig glödknopp började lysa konstant, förmodligen är det en trasig eller glapp glödlampa i ett av dimbakljusen i bagageluckan.


Medelförbrukningen ligger på 0,7 liter per mil, inte så farligt med tanke på att turbomotorn på två liter ligger på 175 hästkrafter.

Tvättade bilen i snabbtvätten på OKQ8 i Säby söder om Uppsalainfarten ikväll. Anläggningen har fått ny automatik och nya borstar.



 







 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards