Alla inlägg den 8 december 2020

Av Krister - 8 december 2020 20:13



 

Eftersom eftermiddagen blev en jobbfri idag var det tänkt att jag skulle titta på en Ford Focus utanför Uppsala som hade utannonserats på nätet. När jag hade tagit mig in på avtalad tid fanns inte försäljaren där, annonsen hade tagits bort och bilen var såld. Men han ringde i varje fall och meddelade, två gånger.


Bestämde mig för en Opel Vectra turbo med stort lastutrymme på en annan bilfirma, så nu är sökandet över för den här gången. Om det är rätt bil för mig som snart når pensionsålder, kan man fråga sig. Nu har jag gott om utrymme i varje fall, och dragkrok. Den är en fördel, jag har blivit både påbackad och påkörd under åren och då hade en dragkrok varit bra. 


Serviceboken som inte var elektronisk, var ifylld som den skulle så det är bara att fortsätta. Bilen har rullat fjortontusen femhunda mil, så det finns myckat att slita på i några år framöver. Kian tas i inbyte som reservdelsbil, så den går till återvinning framöver.


Det milda decembergråa vädret fortsätter alltjämt, en lägesbild från dagens promenadrunda.



   









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards