Alla inlägg den 26 december 2020

Av Krister - 26 december 2020 22:00



Året 2020 kommer väl nog de flesta av oss att förknippa med pandemi och distanshållning. Det året när möbeljätten Ikea beslutade att lägga ner utgivningen av möbelkatalogen. Lika tråkigt som när Coop beslutat att inte ge ut väggkalendern för 2021. Även Sigtuna vatten & renhållning gör samma sak och förlitar sig till digitaliseringen. Oljebolaget Preem upphörde med väggkalendern redan förra året. Jag köper det jag ska ha i handeln eller via nätet, inte märkvärdigare än så.


På Annandag jul är de flesta konditorier stängda, vi satte oss ner på Coop i Rotebro en stund idag, det fick gå det också med automatkaffe i pappmugg. 

Rattade mig stegvis ut ur parkeringsfickan efter all förmåga med Caravanen från den provisoriska parkeringsplatsen som föreningen hänvisat oss till under tiden parkeringsdäcket renoveras. Besökare hade parkerat bilarna så illa att jag knappt kunde ta mig ut, det är uppförslutning så det osade bränt om lamellerna.


Beställde begagnade däck på originalfälgar via nätet idag och som ska hämtas i Järfälla framöver. Allrounddäcken som sitter på just nu är inget annat än odubbade vinterdäck som jag ser det.



   







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards