Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Krister - 7 oktober 2016 22:45


Eftersom de främre lågprofilsdäcken ser halvplatta ut vare sig det är normalt ringtryck i dem eller inte, gjorde jag en koll i eftermiddags för säkerhets skull. Det visade att det var normalt med luft i dem, 2,2 bar.  - Vänster bakdäck läcker däremot lite luft och låg på 1,7 bar och fyllde på upp till 2,2. Sist jag fyllde på var väl för några månader sedan nu. Bakdäcken är ett par Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 med "91W" i beteckningen, alltså ett högfartsdäck som klarar 270 km/h. Fick dem pålagda för två år sedan i slutet av oktober 2014.

 

Det var de enda av Bridgestone sommardäck som fanns kvar i lagret. Jag kör enbart på Bridgestone, det har bara blivit så.  Det blir nya vinterdäck som ska läggas på om någon månad.

 

Jag gillar däckmönstret och har därför låtit dem sitta på bakaxeln där de är mer synliga. Annars växlar man däcken efter någon säsong eftersom framdäcken sliter mer än de på bakaxeln på en framhjulsdriven bil. -  Bild från oktober 2014.

 


 





Av Krister - 7 oktober 2016 11:15


Det blev ett simpass igår kväll igen. Det känns bra, musklerna fick jobba och känner inte så mycket av ansträngningen nu under morgonen. Fick håret klippt igår, senaste besöket var i början av juni, lite över tre månader sedan. Jag brukar spara kvittona för att hålla koll. För det fick jag betala tre hundra kronor. Samma frisörska som förra gången med persiskt ursprung. Priserna låg ett bra tag på 240 kronor för en klippning.

 

Egentligen tycker jag att det inte är riktigt prisvärt, men de måste överleva de också. Jag har kommit undan med 190 kronor i flera år, blev friserad av en duktig syrian som hade känsla och kunnande. Då han slutade kom en ny yngre grabb som låg och läste tidningen i kundsoffan då jag steg in i salongen. Jag kände sveda i nacken av klippningen ett dygn efteråt. Han tog bara någon hundralapp för klippningen. Det blev bara ett besök där.  


Man kanske skulle låta håret växa och sätta det i hästsvans. Det är bekvämt om man inte vill klippa det så ofta. 

 

 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards