Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av Krister - 12 oktober 2016 21:45




Idag slog kilometerräknaren i bilen om till 38 000 mil. Det är inte så märkvärdigt om en bil är över tjugo år gammal, men min Kia är nu något över sex år. Jag hämtade ut den ny 2010.  Karossplåten är bugglig och repig och det har kommit en del ytrost. Avgassystemet med gummbussningar ska ses över i samband med kommande service. Det är också den bil som jag har ägt längst, och har varit dyrast i inköp och underhåll.





 



Av Krister - 12 oktober 2016 12:13




Besökre Folktandvården i förmiddags. Några mindre omfattande lagningar och så en röntgenundersökning. Fick betala 310 kronor för behandlingen, vilket jag tycker var en relativt låg kostnad. Ett nytt dolt hål upptäcktes, så jag fick en ny tid igen. Den nya tandläkaren har jobbat som tandläkare i ett halvår och är uppdaterad och noggrann. 

 

Vissa sjukdomar och kroppsliga besvär har man lättare att skriva om än andra i en blogg. Munblåsor eller Afte är en otrevlig åkomma som många drabbas av, ett virus som kommer och går och kan kännas rätt så besvärligt. Det var något som jag tog upp idag med tandläkaren. Man vet inte riktigt hur munblåsorna uppkommer, förmodligen av stress. Det finns vissa tandkrämer som lindrar, men jag tycker att kolsyrat mineralvatten har en positiv effekt på Afte.

  





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards